Probiyotik Ürünleri Kimler Almalı?

Sağlıklı ve dengeli beslenen birinin günde ortalama 1 milyar kadar probiyotik bakteri ya da mata içeren ürün tüketmesi gerekmektedir.

Bu, günde ortalama bir ya da iki kâse yoğurt (mümkünse probiyotik yoğurt) tüketerek sağnabilir. Yoğurt marka ve çeşidine göre değişmekle beraber, bir ya da iki kâse yoğurt tüketilerek ortalama 1 milyar cfu/ mİ probiyotik alınabilmektedir. Ancak bu ihtiyaç ishal gibi durumlarda artabilmektedir. İshal gibi bir durumda yoğurt tüketimi yanında probiyotik takviyesi almak gerekebilir.

Her türlü ishalde probiyotik takviye alınması fayda sağlar. İshallerin büyük çoğunluğu bakteriyel kaynaklı olmadığından (%80-90), diyet uygulanarak ve probiyotik takviyesi ile iyileşme sağlanır.

İshal bakteriyel ya da amip gibi bir mikroorganizma ile gelişmiş ise doktor tarafından verilecek uygun antibiyotiğin yanma probiyotik takviyesi yapılması tedaviyi güçlendirir ve antibiyotiğin yan etkilerinin azalmasını sağlar.

Bu gibi durumlarda alınacak probiyotik miktarı 10 milyar cfu/ml’ye çıkarılmalı ve iki hafta süre ile uygulanmalıdır. Bu miktara ulaşmak için çoğu kez şase, damla ya da kapsül şeklinde yüksek dozda ve uygun suşta probiyotik destek ürünü kullanmak gerekebilir.

Probiyotik içeren gıdalar olarak yoğurt dışında ghee yağı, şirden mayalı bazı fermente peynir çeşitleri, kombu çayı, kefir, boza, tarhana, doğal fermantasyon sirke ve turşuyu sayabiliriz.

Sağlıklı ve hasta olmayan birinin günlük probiyotik takviyesi (kapsül, damla, toz vb) almasına gerek yoktur.

Ancak probiyotiklerin fayda sağladığı durum ve hastalıklara sahip olan kişilerin uygun miktar, süre ve cins-tür ve suşta probiyotik alması uygun olabilir.

Takip edilen ,,,,,,,