Maden Suyu (Mineralli Su)

Doğal mineralli kaynak suyu yerine mineralli su terimi kullanılsa da günlük yaşamda daha çok maden suyu terimi kullanılır.

Maden suyu, önemli bir kalsiyum kaynağıdır. Litre başına 150 miligram kalsiyum içeren sular, kalsiyumdan zengin sular olarak tanımlanır. Bu nitelikte bir suyun günde 2 litre tüketilmesiyle 2000 kalorilik bir diyetle sağlanan günlük kalsiyum ihtiyacının %40 kadarı sağlanır.

Sülfat, florür ve sodyumca zengin mineralli suların günde 2 litreden fazla tüketilmesi sakıncalı olabilir. Özellikle yüksek tansiyon hastalarının mineralli su tüketiminde, sodyum içeriği litrede 20 miligramdan düşük olanları tercih etmeleri uygundur.

Sülfatlı sular fazla tüketildiğinde bağırsak geçişini artırıp ishale, 5 mg/lt üzeri florür içeren sular uzun vadede florozise, 200 mg/lt üzeri sodyumlu sular ise kan basıncı değişikliklerine neden olabilir. Mineralli sular sporcu içeceklerinin hazırlanmasına uygundur, vücutta mineral-elektrolit dengesini sağlamaya yardımcı olur.

The American Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayınlanan bir araştırmada, birçok insanın günlük diyetle yeterli miktarda magnezyum almadığı belirtilmiş, magnezyumdan zengin mineralli suların tüketilmesiyle, ek kalori almadan, doğal olarak magnezyum ihtiyacının bir kısmının karşılanabileceği ortaya konulmuştur.

Litresinde 50 miligram magnezyum içeren mineralli sular magnezyumlu sular olarak tanımlanır. Bazı sularda bu içerik 100 miligramın üzerine çıkabilir. Bu tür sulardan günde bir litre tüketilerek günlük magnezyum gereksiniminin %25 kadarı karşılanabilir.

Takip edilen ,,,,,,,