Krom Nedir ?

Krom mineraline vücudun çok az miktarda ihtiyacı vardır. Krom, gıdalarda 3 değerlikli krom halinde bulunurken, endüstri atığı olarak zararlı 4 değerlikli halde bulunur.

Krom, pankreas bezinden salgılanan insülin hormonunun iyi çalışmasını ve bu sayede kan şekerinin düzenlenmesini sağlar. Hipoglisemi denen kan şekeri düşüklüğünün önlenmesinde faydalı olduğu kadar kan şekeri yüksekliğinde de faydalı etkileri vardır. Krom pikolinat isimli ilaç bağırsaklardan en iyi emilen krom tuzudur Krom emilimi antiasitler, magnezyum, kalsiyum ve alüminyum ile bozulur. C vitamini ise krom emilimini artırır.

Günlük krom ihtiyacı 19-50 yaş arası kadınlar için 35 mikrogram/ gün, erkekler için 25 mikrogram/gün civarındadır.

Krom, gıdalarda genellikle 2 mg’ın altında bulunur. Krom bira, pirinç, et, peynir, tam hububatlar, tavuk, ısırgan otu, yulaf ve mısır yağında vardır. Brokoli, üzüm suyu, patates, sarımsak, portakal suyu gibi gıdalarda da bulunur.

Gıdalardaki krom bağırsaklardan %0,4-2,5 gibi çok düşük bir oranda emilir. Emilen krom ise karaciğer, dalak, yumuşak dokular ve kemikte birikir. Diyette fazla şekerli gıda varsa idrarla krom atılımı artar. İnsanlarda krom yetmezliği pek görülmez. Kanda krom ölçmenin depolar hakkında yeteri kadar bilgi vermediği düşünülmektedir.

Krom kullanan şeker hastalarında kan şekerinde oynamalar oluştuğundan, doktorunuza haber vermeden kullanmayınız. Krom seviyesinde azalma olursa kan şekerinin kontrolü kötüleşir ve insülin hormonu iyi çalışamaz. Bazı bilimsel çalışmalarda krom verilmesinin kan şekerine etkisi olduğu saptanmış, bazılarında ise etkisiz bulunmuştur. Günde 1 mg/kgdan fazla alınmamalıdır. Krom alırken antioksidan almak uygundur.

Takip edilen ,,,,,,,