Kasları Güçlendirmek İçin Kullanılan Besin Destekleri

Genellikle spor yapan kişiler tarafından tercih edilen aşağıda belirtilmiş olan doğal besin destekleri antrenman öncesinde, antrenman esnasında ve sonrasında kasların ihtiyacı olan temel besin maddelerinin en güvenilir, en hızlı ve en verimli şekilde karşılanması amacıyla kullanılır. Egzersiz sonrası yıpranan kasların en kısa sürede yeniden eski formuna dönebilmesi, hatta daha da güçlenmesi için çeşitli besin maddelerine ihtiyacı vardır. Bu besin maddelerini tükettiğiniz besinler yoluyla da sağlayabildiğimiz gibi ilave besin takviyeleri alarak da sağlayabiliriz. Ancak yoğun egzersiz yapan kişilerde ya da profesyonel sporcularda bu eksikliklerin takviye almadan giderilmesi zordur. Yeri gelmişken belirtelim, özellikle protein takviyeleri konusunda çok yanlış, ipe sapa gelmez bilgiler paylaşılmaktadır ve bu paylaşımların çoğu bilgi eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Ülkemizde satışı yapılan, ithal edilmiş ya da yerli üretilmiş protein tozları devletin kurum ve kuruluşlarınca gerekli denetimlere tabi tutulduktan sonra piyasaya sürülmektedir. Bu ürünlerin etiket bilgileri olduğu halde içinde hormon olduğunu söylemek, trans yağ olduğundan bahsetmek, hatta bol miktarda şeker olduğunu iddia etmek abesle iştigalden başka bir şey değildir. Özellikle vücut geliştirme sporuyla uğraşan sporcuların yaşadığı her türlü sağlık sorununda her defasında protein tozlarını göstermek ayrıca vahim bir hatadır. Bu durum, konu hakkındaki bilgi eksikliğinin en somut kanıtıdır. Burada belirtilen besin takviyelerinden bazıları, konusunda uzman olan hekimlerce mevcut tedaviye ek besin desteği olarak sıklıkla kullanılmaktadır.

Bu amaç doğrultusunda dünya da en çok kullanılan besin takviyeleri şunlardır:

1.WHEY PROTEİN

2.L-GLUTAMİN

3.KREATİN

4.BCAA

5.L-ARGİNİN

6.ZMA (Çinko, magnezyum, B6 vitamini kombinasyonu)

7.BETAALANİNE

8.KAZEİN PROTEİN

9.TRİBULUS 10. TAURİNE

 

Takip edilen ,,,,,,,