Kas ve Hormonlar

Kaslarda oluşan erime ve zayıflık testosteron hormonundaki azalmadan ileri gelebilir. Bunun tedavisi için bir endokrinoloji uzmanıyla görüşmek gerekir. Bunlar hormon ilaçları olup rastgele alınamaz.

D vitamini eksikliği de kas zayıflığı yapar. D vitamini tetkiki yapılarak eksiklik varsa yerine konmalıdır.

Kortizol hormonunun devamlı yüksek olması kasları eritir. Kortizol fazlalığı protein ve kollajen yıkımı yapar. Kortizol salınımını artırmamak için uzun süreli kardiyo yapılmamalıdır. Ağırlık kaldırınca kortizol artar, ancak bu sırada büyüme hormonu da artar.

Egzersiz yaparken büyük kas gruplarını çalıştırmak testosteron etkinliğini artırır. Özellikle erkeklerde bacak kaslarını çalıştırmak testosteron etkinliğini artırır. Kadınlarda bu etkinlik daha azdır. Ancak kadınların da ağırlık kaldırması etkili olur.

Egzersiz, büyüme hormonu salınımını artırır. Büyüme hormonu saat

23.00  ile 03.00 arasında aç karnına derin uykuda yüksek oranda salınır. Uykusuzluk durumunda bu salınım gerçekleşmez.

Aşırı karbonhidrat yenirse insülin salımmı artar ve bu büyüme hormonu salınımını önler. Açlık, büyüme hormon salınımını artırır.

Egzersiz, insülin hassasiyetini artırır. İnsülin, aminoasitleri kaslara sokar. Sadece karbonhidrat yerseniz göbekteki yağlar yakılmaz. O yüzden sağlıklı yağ yemek gerekir. Soğuk sıkım zeytinyağı, yağlı balık, ceviz, badem gibi.

insülin like growth faktör de kasları geliştirir.

Tiroid hormon azlığında metabolizma yavaşlar. Kas yapımı azalır.

Testosteron ve büyüme hormonu kas yapımını artırırken (anabolik), kortizol yıkım yapar (katabolik). Bu dengeyi sağlamak için ağırlık kaldırmak ve HUT kardiyo yapmak gerekir. İnsülin salınımını azaltmak için karbonhidrat azaltılır. Sağlıklı yağlar (soğuk sıkım zeytinyağı, avokado yağı gibi) yenilir.

Büyük kas gruplan orta derece yoğunluklu ve yüksek volümlü yapılır ve kısa süre istirahat edilirse akut-ani testosteron salgısı yapar. Bu akut yükseliş ancak 60 dakika sürer ve ortalama pik 650 ng/dl’yi aşmaz. Büyüme hormonu artışı daha küçük kasların düşük-orta egzersizi ile ve kısa dinlenme süresinde artar. Bu artış 15 dakika sürer ve 60 dakikada eski haline döner.

Direnç egzersizinde ağırlık kaldırıldığında kaslarda mikroskobik hasar veya yırtılma olur. Vücut bunu hızla tamir eder, kas yenilenir ve daha güçlü hale gelir. Bu tamir işi sırasında vücut testosteron, insülin like growth faktör ve büyüme hormonu salgısını artırarak buraya yönlendirir ve ayrıca tamir için başka besinler de gelir. Egzersiz sonrası bu tamir olayı için zamana ihtiyaç vardır. O yüzden egzersiz sonrası istirahat etmek gerekir.

Takip edilen ,,,,,,,