Doğal Sindirim Enzimleri İçeren Yiyecek ve İçecekler

Ananas

Ananas, proteinlerin aminoasitlere parçalanmasına yardımcı olan bromelain adı verilen bir sindirim enzimi içerir.

Papaya

Papaya, sindirim enzimleri bakımından zengin bir diğer tropikal meyvedir. Sıcağa dayanıksızdır, hamilelerde önerilmez. Ananas gibi papaya da proteinleri sindirmeye yardımcı olan proteaz yapıda papain içerir.

Mango

Mango, karbonhidratları nişastadan glukoz ve maltoz gibi şekerlere parçalayan sindirim enzimi olan amilazı içerir. Amilaz ayrıca mangoların olgunlaşmasına yardımcı olur.

Bal

Bal, diastaz, amilaz, invertaz ve proteaz gibi çeşitli sindirim enzimleri içerir. Çiğ bal tercih edilmelidir; işlenmiş balda sindirim enzimleri yok olur.

Muz

Muz, kompleks karbonhidratlardan nişastayı kolayca emilebilen, şekerlere kadar parçalayan iki enzim olan amilaz ve glukozidazları içerir. Muzlar olgunlaşmaya başladıkça bu enzim daha aktiftir. Bu yüzden sarı muzlar yeşil muzlardan daha tatlıdır.

Avokado

Avokado, yağları parçalayan bir sindirim enzimi olan lipaz içerir. Lipaz vücut tarafından yapılsa da, avokado tüketmek veya bir lipaz takviyesi almak yüksek yağlı bir yemekten sonra sindirimi kolaylaştırmaktadır.

Kefir

Kefir, lipazlar, proteaziar ve laktazlar dahil olmak üzere birçok sindirim enzimi içeren fermente bir süt içeceğidir. Bu enzimler sırasıyla yağ, protein ve laktoz moleküllerini parçalamaktadır.

Yoğurt

Yoğurt, diyetinize ekleyebileceğiniz en basit, en lezzetli sindirim yardımcılarından biridir. Yoğurtta bulunan iki laktik asit bakterisi olan lactobacillus bulgaricus ve streptococcus termofıli sütteki laktozu belli bir oranda parçalamaktadır. Bu da laktoz intoleransı olanlarda yakınmaların azalmasına katkıda bulunur.

Bazı peynir türleri

Çedar, parmesan ve İsviçre peynirleri, yeterli probiyotik içeren peynirlerdir. Gouda yine probitikçe zengin bir peynirdir.

Sirke

Doğal fermantasyon yöntemiyle kendi mayasını kendisinin üretmesine zaman tanınmış elma sirkesi hem prebiyotik hem de probiyotik özellik taşır. Çünkü elma prebiyotik bir gıdadır, fermantasyon sürecinden sonra ise içeriğinde asetik asit ve laktik asit bakterileri oluşur. Yapılan bilimsel çalışmalarda asetik asit bakteri konsorsiyumu, oksidasyon döngüsünün sonunda tüm elma sirkesi örneklerinde aceto bacteri geride bırakan komagataei bacter cinsi olan acetobacter ve komagataei bacterden oluştuğu tespit edilmiştir. Laktik asit bakteri konsorsiyumu arasında iki baskın cins ortaya çıkmıştır; lactobacillus ve oenococcus. Oenococcus, sirkelerde artan asetik asit konsantrasyonu ile galip geldiği gösterilmiştir

Lahana turşusu

Lahana turşusu, birçok sindirim enzimi bakımından zengin bir fermente üründür. Lahana turşusu ayrıca probiyotik özeliğinden dolayı sindirim şikâyetleri olanlarda fayda sağlayabilir. Ayrıca birçok insana lahana yemeği dokunurken, lahana turşusunun hazmı daha kolaydır.

Kimchi

Lahana turşusu gibi kimchi de fermente sebzelerden yapılan baharatlı bir Kore yemeğidir.

Miso

Miso, soya fasulyesinin mantar koji ile fermantasyonundan yapılan Japon mutfağında popüler bir baharattır.

Tempeh

Tempeh, fermente edilmiş soya fasulyesinden yapılan bir Endonezya’ya ait bir probiyotik besindir. Mantara benzeyen bir tada sahip olan tempeh, bifıdobacterium bifıdum adı verilen probiyotik bir mikroorganizma bakımından zengindir. B. bifıdum özellikle ishal, karın ağrısı ve kabızlık çekenlere faydalı olabilecek bir bakteridir.

Kivi

Kivi, proteinleri sindirmeye yardımcı olan sindirim enzimi olan actinidain içerir. Dahası, kivi tüketimi ile şişkinlik ve kabızlık gibi sindirim şikâyetleri azaltır.

Zencefil

Zencefil, zingibain denilen bir proteaz olan bir sindirim enzimi içerir. Sindirim sisteminin çalışmasına ve kendi sindirim enzimlerini üretmesine katkı sağlar. Zencefil bulantı için de tavsiye edilir. Gebelik bulantısı, taşıt tutması ve kemoterapiye bağlı bulantıda etkilidir. Ayrıca şişkinliği ve bağırsak gazını azaltmaya yardımcı olur.

Zerdeçal

Karında şişkinlik ve gaz üzerinde etkilidir.

Takip edilen ,,,,,,,